Sport en beweging

Sporten is gezond!

Lichamelijke opvoeding

• Alle leerlingen krijgen wekelijks twee uur lichamelijke opvoeding
  • Zwemmen:
    • De leerlingen van de derde kleuterklas en de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar gaan enkele keren per schooljaar zwemmen.
    • De leerlingen van het eerste tot en met het vierde leerjaar volgen jaarlijks een zwemlessenreeks in het zwembad van Mol. Zwemmonitoren van Sportwerk Vlaanderen en de leerkrachten begeleiden hen.

Extra sportactiviteiten

• we organiseren jaarlijks twee sportdagen
  • bewegingstussendoortjes tussen verschillende lessen zorgen voor meer energie en concentratie
  • sportsnack: onze school organiseert jaarlijks naschoolse sportactiviteiten onder begeleiding van ervaren lesgevers voor leerlingen van de lagere school